המעין

'כִּי פְרָעֹה אַהֲרֹן לְשִׁמְצָה בְּקָמֵיהֶם'... / דבר העורך

הורדת קובץ PDF

'כִּי פְרָעֹה אַהֲרֹן לְשִׁמְצָה בְּקָמֵיהֶם'...

הגיליון הקודם של 'המעין' הופיע מיד לאחר הבחירות האחרונות, ובו ציינתי שזכינו שהשלטון בארץ עבר ב"ה לידיים של אנשים שברובם הגדול אוהבי התורה, העם והארץ, ושיש להתפלל שמנהיגי הציבור ידעו לעשות את מלאכתם באמונה, ושהם יזכו לסיעתא דשמיא מלוא חופניים בתפקידם הקשה. לא מפתיע שהחלקים מעמנו היקר שחוששים מאוד בדיוק מזה מנסים בכל כוחם לעצור באמצעים כוחניים וברוטליים את המהלך הזה תוך סילוף רצון הבוחר ופגיעה חמורה בדמוקרטיה, כמובן בגיבוי כמעט מוחלט של התקשורת ושל מערכת המשפט הישנה שנלחמת על חייה בכל האמצעים. במשך שנות דור אהרן (לא הכהן, אלא ברק להבדיל...) וחבריו פרעו אותה והסיטו אותה מדרך הישר, והתיקון שמתחיל להיעשות עתה כואב להם מאוד, הם באמת מפחדים. זו לא הבמה לדון בענייני פוליטיקה, רציתי רק לומר שבתוך הבלבול והטשטוש צריך שלפחות לנו יהיה הכל ברור ושקוף - עם כל הרצון הטוב לשמור על אהבה וקשר וחיבור עם אחינו שונאינו מנדינו שנלחמים עכשיו על אחיזתם במוקדי הכוח האמיתיים למרות תבוסתם בבחירות – מנהיגי הציבור חייבים להמשיך את הניתוח הכואב הזה עד סופו המוצלח, ולא להירתע ח"ו באמצע הדרך. אחרי שהכל יסתיים בהצלחה יהיה מקום וזמן לדון בפיוסים ובקירובים ובשיפורים, לא לפני כן. וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם.

הרחבנו בעוד עשרה עמודים את הגיליון הזה של 'המעין', מה שסייע להכניס לגיליון מגוון רחב של מאמרים חשובים ומעניינים, יין עתיק ויין חדש, כותבים ותיקים וצעירים, ענייני הלכה ואגדה ואקטואליה והיסטוריה וסקירות ספרים, כדרכו של 'המעין' לדורותיו. בגיליון זה גם הוזכרו במקומות שונים ספרים שרבני וחוקרי מכון שלמה אומן נמצאים בשלבים שונים של הכנתם, וזהו רק צד אחד קטן מפריחת עולם התורה לגווניו שאנו רואים בימינו, ישתבח שמו.

שני יהודים חשובים מוזכרים בכבוד ובהרחבה בגיליון זה: הראשון הוא מורנו הרב חיים דרוקמן זצ"ל, שהרבה מה'יש' הנ"ל נרשם לזכותו, שהלך לפני שבועות מספר לבית עולמו ונספד כהלכה, וכאן נדפס חלק מדבריו היפים על הקדמתו של מרן הרב זצ"ל לשיר השירים. ויבדל לחיים ארוכים – כבוד לנו לכבד את אחד מוותיקי המנויים והכותבים של 'המעין', הרב יעקב קאפל רייניץ שליט"א, שבימים אלו חוגגים בני משפחתו את כניסתו לעשור העשירי לחייו, יאריך ימים הרב היק"ר בבריאות ובנחת; יישר כוחו על התורה שהפיץ ושהוא מפיץ בכתב ובעל פה.

פסח שמח וכשר לכל מנויינו וקוראינו, הק' יואל